BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.


102 priežastys mesti rūkyti

Data

2021 05 25

Įvertinimas
1
102priezastys.jpg

Nuo tabako vartojimo sukeltų ligų kasmet miršta 8 milijonai žmonių. Kai šiais metais buvo paskelbta įrodymų, kad rūkantieji dažniau serga sunkesne COVID-19 ligos forma, palyginti su nerūkančiaisiais, milijonams rūkančiųjų tai paskatino norą mesti rūkyti. Mesti rūkyti gali būti sudėtinga, ypač dėl padidėjusio socialinio ir ekonominio streso, kilusio dėl pandemijos, tačiau yra daug priežasčių skatinančių mesti.

Metus rūkyti nauda sveikatai patiriama beveik tuoj pat. Vos po 20 minučių metus rūkyti normalizuojasi širdies ritmas. Per 12 valandų anglies monoksido kiekis kraujyje sumažėja iki normos. Per 2 – 12 savaičių pagerėja kraujotaka ir plaučių funkcijos. Per 1 – 9 mėnesius sumažėja kosulys ir dusulys. Per 5 – 15 metų insulto rizika sumažėja iki nerūkančio žmogaus rizikos. Per 10 metų mirtingumas nuo plaučių vėžio tampa maždaug perpus mažesnis nei rūkalių. Per 15 metų jūsų širdies ligų rizika yra kaip nerūkančiojo.

Jei to nepakanka, pateikiame dar keletą priežasčių!