Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.


2020 m. gegužės 31-oji – Pasaulio diena be tabako

Data

2020 05 28

Įvertinimas
0
iStock_000037838598_Large-768x504.jpg

Saugokime jaunimą nuo tabako pramonės manipuliavimo ir neleiskime jam vartoti tabako ir nikotino

Tabako pramonė

Tabako pramonė dešimtmečiais sąmoningai taikė operatyvią, agresyvią ir išradingą taktiką, siekdama privilioti jaunimą vartoti tabako ir nikotino gaminius. Pramonės vidaus dokumentuose atskleidžiami išsamūs tyrimai ir gerai apskaičiuoti metodai, skirti pritraukti naujos kartos tabako vartotojams, pradedant produktų dizainu ir baigiant rinkodaros kampanijomis, kurių tikslas – pakeisti milijonus žmonių, kasmet mirštančių nuo tabako sukeliamų ligų, naujais vartotojais – jaunimu.

Reaguodama į sistemingą, agresyvią ir tvarią tabako ir susijusių pramonės šakų taktiką pritraukti naujos kartos tabako vartotojus, „Pasaulio diena be tabako 2020“ vykdys priešingą rinkodaros kampaniją ir įgalins jaunus žmones įsitraukti į kovą su stambiąja tabako pramone.

2020 m. Pasaulinės dienos be tabako kampanija skirta:

Panaikinti mitams ir atskleisti manipuliavimo taktikai, naudojamai tabako ir su juo susijusios pramonės šakose, ypač rinkodaros taktikai, skirtai jaunimui, be kita ko, pristatant naujus produktus, naujus jų skonius ir kitas patrauklias savybes.

Suteikti jauniems žmonėms žinių apie tabako ir su juo susijusių pramonės šakų ketinimus ir taktikas, kad dabartinė ir ateities kartos būtų skatinamos vartoti tabako ir nikotino gaminius;

Įgalinti nuomonės formuotojus populiariojoje kultūroje, socialinėje žiniasklaidoje, namų, darbo ar mokslo aplinkoje saugoti, ginti jaunimą ir skatinti pokyčius, įtraukiančius į kovą su tabako pramonės kėslais.

Kaip tabako ir su juo susijusios pramonės šakos manipuliuoja jaunimu?

Jaunimui patrauklių medžiagų, pavyzdžiui, vyšnių, kramtomosios gumos ar cukraus vatos skonio ir kvapo tabako ir nikotino gaminiai, skatinantys jaunus žmones pradėti juos vartoti ir nuvertinti jų vartojimo riziką sveikatai

Elegantiško dizaino ir apgaulingos išvaizdos patrauklūs tabako gaminiai, kuriuos lengva nešiotis (pvz., USB atmintinės ar saldainių formos tabako produktai)

„Mažesnės žalos“ ar „švaresnių“ produktų, alternatyvių įprastoms cigaretėms, reklama, nesant objektyvių mokslo duomenų, pagrindžiančių šiuos teiginius

Garsenybių/nuomonės formuotojų rėmimas ir prekės ženklo remiami konkursai tabako ir nikotino gaminiams reklamuoti (pvz., Instagramo nuomonės formuotojams)

Prekyba populiariausiuose prekybos centruose, kur daugiausiai lankosi jaunimas ir vaikai, prekių pateikimas greta saldainių, užkandžių ar gaiviųjų gėrimų ir priemokos pardavėjams, siekiant užtikrinti, kad tabako produktai būtų eksponuojami jaunimo lankomose vietose (įskaitant rinkodaros medžiagos ir demonstracinių stendų tiekimą mažmenininkams)

Cigarečių, kitų tabako ir nikotino gaminių pardavinėjimas vienetais šalia mokyklų, kad tabako ir nikotino gaminiai moksleiviams būtų pigesni ir lengviau prieinami

Netiesioginė tabako gaminių reklama filmuose, TV laidose ir interneto transliacijose

Patraukliai reklamuojami tabako gaminių pardavimo automatai ir tabako gaminių eksponavimo vitrinos jaunimo lankomose vietose, pažeidžiantys pardavimo nepilnamečiams taisykles

Bylos, skirtos susilpninti bet kokio pobūdžio tabako kontrolės taisykles, įskaitant įspėjamuosius užrašus, tabako gaminių demonstravimą prekybos vietose ir taisykles, kurios draudžia tabako gaminių reklamą ir pardavimą vaikams (ypač nuostatos, draudžiančios tabako gaminių pardavimą ir reklamą šalia mokyklų).

Kvietimas veikti

Pasaulis negali sau leisti prarasti dar vienos kartos, kurią apgavo tabako pramonė, teigdama, kad skatina asmeninio pasirinkimo laisvę ir tuo pačiu sau garantuodama didžiulį pelną, nepaisant milijonų žmonių, kurie kasmet už tai užmoka didžiausią kainą – praranda savo gyvenimą.

Pasaulio sveikatos organizacija ragina visų sričių – populiariosios kultūros, socialinės žiniasklaidos priemonių, namų, darbo ar mokslo aplinkos nuomonės formuotojus, bendraujančius su jaunimu ir palaikančius su juo ryšį, atskleisti tabako pramonės manipuliavimo taktiką, siekiant sukurti nauja tabako vartotojų kartą. Turime suteikti jaunimui galimybę atsispirti tabako pramonės kėslams, išsklaidydami tabako pramonės melą ir padėdami atsisakyti vartoti tabako gaminius.

Parengta pagal Pasaulio sveikatos organizacijos informaciją